wyszukiwarka zaawansowana
do kasy suma: 0,00 zł
Jaki terminal wybrać?

Jaki terminal płatniczy będzie najlepszy dla Twojej firmy?

Równie jak trudno wyobrazić sobie codzienność bez płatności bezgotówkowych, tak również trudno podjąć decyzję jaki terminal płatniczy wybrać. Wiele opcji, funkcji, różny kształt, wielkość, jak tu się zdecydować? W tym artykule zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby przedstawić jak najlepiej dostępne rozwiązania i  pomożemy dokonać wyboru, by każdy mógł dopasować terminal do swoich potrzeb. 
 

Innowacyjność czy tradycja?

Na początku warto przemyśleć, jaki rodzaj urządzenia będzie dla nas najlepszy, a w zasadzie jaki będzie najlepszy dla naszych klientów. Najbardziej oczywistym wyborem jest rozwiązanie tradycyjne, terminal, który znamy ze sklepowych lad. 
Drugą opcją jest rozwiązanie mPOS, czyli terminal, który akceptuje płatności bezgotówkowe, gdy jest połączony poprzez bluetooth z urządzeniem, posiadającym dostęp do Internetu, może to być np. smartfon. Łatwa obsługa, niewielki rozmiar oraz mobilność to duże zalety mPOS jednak jedyną funkcjonalnością jaką posiadają terminale tego typu jest przyjmowanie płatności kartą, więc nie będzie w tym przypadku dostępu do usług cashback ani sprzedaży telefonicznych doładowań. 
 

Tradycyjny czy mPOS?

Najpierw należy zastanowić się, jaki rodzaj urządzenia będzie najbardziej nam odpowiadał. Tradycyjny terminal, jaki znamy ze sklepowych lad wydaje się najprostszym wyborem. 
Alternatywą jest rozwiązanie mPOS -  terminal akceptujący płatności bezgotówkowe w momencie połączenia go z urządzeniem z dostępem do internetu - np. smartfonem. 
Kompaktowy rozmiar, pełna mobilność i łatwość obsługi to oczywiste zalety mPOS. Należy jednak pamiętać o tym, że nie oferują one innych funkcjonalności niż przyjmowanie płatności kartą - jeśli więc chcemy korzystać z usług cashback lub sprzedawać doładowania telefoniczne, lepiej wybrać tradycyjne rozwiązanie.
 

Mobilny czy stacjonarny?

Wszystko zależy od charakterystyki naszego biznesu i potrzeb klientów. Terminal stacjonarny najlepiej sprawdza się w miejscach, gdzie płatność następuje przy kasie jednak, gdy wychodzimy frontem do klienta zapewniając mu wygodę i komfort, najlepszym przykładem są tu punkty gastronomiczne.
Urządzenie oparte na GPRS, które działa wszędzie, gdzie mamy zasięg telefonii komórkowej jest co prawda droższe, ale nie wymaga jak w przypadku połączenia przez LAN dostępu do Internetu.
 

Dla kogo terminal samoobsługowy?

Samoobsługowe terminale płatnicze pozwalają skutecznie i bezpiecznie prowadzić biznes w kanałach dystrybucji paliw, branży spożywczej czy usługowej (np. myjnie samoobsługowe, parkometry, biletomaty czy maszyny vendingowe z kawą i drobnymi przekąskami). Tego typu urządzenia z pewnością pozwalają zaoszczędzić czas i nie wymagają obecności pracownika. Tu mamy dwie opcje terminale jednomodułowe przeznaczone do transakcji zbliżeniowych do 50 zł i trójmodułowe, przyjmujące wszystkie typy transakcji. 
 

Koszty

To co w biznesie najważniejsze, czyli ile trzeba zapłacić za poszczególne rozwiązania. Czasy, gdy opłaty interchange trafiające do banku wielu przedsiębiorców odstraszały na szczęście minęły. W tej chwili koszty oferty terminalowej jest ustalany indywidualnie z agentem rozliczeniowym, możemy odpowiednio dobrać system odpowiedni dla potrzeb i specyfiki biznesu. 
Miesięczne koszty terminala to:
1) Abonament – jest kosztem dzierżawy terminala i kształtuje się w granicach kilkudziesięciu złotych miesięcznie, a wszystko zależy od rodzaju urządzenia. W przypadku rozwiązań mPOS koszt jest jednorazowy, nie ma dodatkowych opłat miesięcznych – cena w granicach 300 – 400 zł. 
2) Merchant Service Charge (MSC) – tu mam kilka czynników wpływających na koszt, czyli interchange fee 0,2% od katry debetowej i 0,3 % od karty kredytowej, opłata systemowa organizacji kartowych oraz marża agenta rozliczeniowego, która jest ustalana indywidualnie i zależy od rodzaju branży i wysokości obrotów. 
 

Terminal to nie wszystko…

 
Wybierając urządzenie warto dowiedzieć się o koszt obsługi i serwisu urządzenia, a także szkolenie pracowników. Uważać też trzeba na zapisy w ofercie agenta rozliczeniowego dotyczące opłat dodatkowych obciążających naszą firmę jednak spokojnie ofert na rynku jest wiele, więc mając to wiedzę będzie można wynegocjować warunki. 
Na koniec warto jeszcze raz podkreślić terminal płatniczy wybieramy głównie mając na względzie klienta, jego komfort, chodzi o to aby było łatwo, szybko i bezproblemowo. Jak wiadomo dobry klient to ten, który jest zadowolony wraca ponownie, dlatego warto o niego zadbać! 
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl